BellaCouture Design

Ni undrer särkert varför min blogg heter BellaCouture och vad som är syftet med den. BellaCouture är mitt eget litet "klädsmärke" som jag har startad för knappt ett år sedan. Jag brukade bara sy och designa för mig själ tidigare. Ideen att få ha på sig sitt eget plagg, ett som igen annan har, ett plagg unik och som symbolisierar min personlig stil har alltid faszinerad mig! Så jag satte igån med Klädsömnadskurser och det bara rullade på med ideer om vad jag vill sy. Just nu arbetar jag med en kollektion som jag ska presentera i slutet av april i min skola (Tyska Skolan Stockholm). 
Mina design är klassiska, chic och couture inspiredar (vartav jag fick ideen för mitt namn). Jag använder mig av lätte materialer (chiffon, siden, spets och ull) och ljusa färger som pastell toner, men även mörktblå och svar för att få in en liten edge och sexiness. 
Dem som är intresserade av mina designs kan gärne skicka ett mail till mig på följande adress: [email protected] 
Här så får ni en liten insider titt på några (fast ej färdiga) plagg från min kollektion SS13. 
Bise Bella xx
 
Ljusblå chiffong-klänning, som ej är klar, som ni ser. Men ni kan se grunddesignen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellacouture.blogg.se

Hej! Här på min blogg får du reda på allt som intresserar mig, dvs mode, design, inredning, lifestyle och la savoir-vivre à la parisienne! Bise, Bella xx

RSS 2.0