Längtan efter Paris!

Jag har nyss tittad igenom mina bilder från då jag var i Paris i Juni 2012 och kunde bara känna i hela min kropp hur mycket jag längtar tillbaka! Jag kan verkligen säga att Paris är min stad, där känner jag mig hemma. Då jag pratar flytande franska har jag det väldigt enkelt att intigrera mig och blir alltid varmt välkommen. 
Paris innestad (högra sidan av Seine) är väldigt chict med många exlusiva butiker, restauranger och hotel. Då man är i Paris gäller det att obervera allt omkring sig, då det utspelar sig en daglig fashion-show på dessa gator och framförallt i le Tuileries. Många Streetstyle fotografer, bloggare, modeller (...) sammlas här för att miglas och låta sig inspirera av de nya kollektionerna. 
Vänstra sidan av Seine är mera Urban chic, som le Marais. Här kan man hitta massa coola vintage och secondhand shops. 
Ni som inte har varit här rekomenderar jag att göra en kort men lyxig weekend resa hit, njuta av la savior-vivre, shoppa i Printemps, Sandro och le Marais och dricka en kopp café au lait i café de Flore och prova de goda macarons från Ladurée. 
 
På bildern nedanför har jag på mig en chic spets top från Mango, Hollister Jeans, Zara kofta, Vanessa Bruno västa och gråa convers. (den perfekta franska looken, eller hur?) 
Bise Bella xx
 
 
I Café Ladurée
OBS: Detta foto har inte jag tagit! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellacouture.blogg.se

Hej! Här på min blogg får du reda på allt som intresserar mig, dvs mode, design, inredning, lifestyle och la savoir-vivre à la parisienne! Bise, Bella xx

RSS 2.0