Ralph Lauren till hösten

Nu när det börjar bli höst igen gäller det självklart att man också måste börja uppdatera sin garderob och strukturera om den. Sommarklänningar och shorts bör packas ned, medan tjock-tröjor och koftor bör tas fram. Under vår- och sommarmånaderna älskar jag att ha på mig ljusa pastellfärger som antikrosa och ljusblå. Dock tycker jag att när hösten är på väg, och det blir kallare och mörkare, så måste man anpassa sin färgskala efter vädret. Det finns självklart undantag, t ex när det gäller den rosa färgade oversized-kappa från Zara eller Carven. Idag började jag ta upp mina stickade tröjor i rött och blått, mina UGGs och annat som passar till hösten. 
Min klädsfärgskala vandrar från rosa-ljusblått-vitt till rött-mörkblått-brunt. 
Men hösten medför inte bara att jag uppdaterar min garderob utan också att jag börjar komma in i den mysiga stämmningen. Doftljus, Gossip Girl och Rooibos tee och gifflar - en perfekt avslutning av min fredag!
Bonne nuit à vous, bise Bella xx
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellacouture.blogg.se

Hej! Här på min blogg får du reda på allt som intresserar mig, dvs mode, design, inredning, lifestyle och la savoir-vivre à la parisienne! Bise, Bella xx

RSS 2.0