Take me to Paris

 
Seriöst, det finns verkligen ingen vackrare stad än Paris. Nästa år, efter att ha tagit studenten, har jag planerat att bo i Paris under en kort period (innan jag börjar plugga). Redan nu när jag bara tänker på den kommande tiden får jag ett leende på läpparna. Paris är till hundra procent min stad. Jag älskar arktikturen, atmosfären, stilen och självklart det franska språket! Jag menar, titta bara på bilden ovanför! Paris har någontig magiskt. Jag älskar fransmännen och deras sätt att vara; deras kultur ovs. Redan nu längtar jag bara till att få promenera runt i de olika arrondissements, sätta mig i ett café och dricka en café au lait och äta macarons eller förnstershoppa på boulevard Haussmann. 
Nu gäller det bara att plugga lite extra mycket franska och kolla på franka filmer (som Coco Chanel) & läsa Vogue Paris för att komma språket och stämmningen. 
Bise Bella xx
 
 
Primtemps - Dior 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellacouture.blogg.se

Hej! Här på min blogg får du reda på allt som intresserar mig, dvs mode, design, inredning, lifestyle och la savoir-vivre à la parisienne! Bise, Bella xx

RSS 2.0