Wiener Caféet & Elle

Under Stockholm Fashion Week finns det många olika event allmänheten kan ta del av. Till exemple hade man möjligheten att lyssna på intressanta och inspirerande interviewer i Wiener Caféet (som kommer att öppna snart igen). Elle och Wiener Caféet samarbetade då med olika modehus som House of Dagmar, Ann Sofie Back, Busnel och Filippa K. Jag själv hade på grund av skolan tyvärr att bara möjligheten att lyssna på Ann Sofie Back. Interviewen var spännande och man fick reda på lite mer backrundinformation om hennes modehus samt fick man reda på vart hon ska på inspirationsresa och varför hon flyttade tillbaka till Stockholm. Under interviewen blev vi Bjudna på kafe och fik. Mums. 
Wienerkonditoriet, som detta cafée brukade heta tidigare, har renoveratots och ser helt fanstastiskt ut nu. Den har fått en touch av fransk flair. Lokalen är nu mera öppen och verkar större och ljusa, på grund av att andra våningen har minskats. När caféet öppnar igen rekomenderar jag bara att ni tar ett fik där och njuter av godbitar och inhalerar den franska charmen. 
Bise Bella xx
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellacouture.blogg.se

Hej! Här på min blogg får du reda på allt som intresserar mig, dvs mode, design, inredning, lifestyle och la savoir-vivre à la parisienne! Bise, Bella xx

RSS 2.0