Fashion Babe

En Fashion Babe - det är verkligen jag. Insatt i de nyaste trendern, iaktar Streetstylen i de olika världsmetropolerna och samlar inspiration överallt. ( På gatorna, i tidningar, i museum, i böker, från andra bloggar och självklart under resor)Mode är inte bara ett hobby, inte bara en töntig "sak" för snobbiga tjejer, nej, mode är kost, arkitektur, couture och talent. 
För att kunna förstå konseptet bakom mode måste man kunna observera bra, analysera kunderna och alltid ha sig egen stil så att man kan tillägga en liten personlig twist i en redan skapad trenden av designerna. Man ska inte behöva gå med med alla trender utan välja ut de eller den som passar en själv och underbygger den persönliga smaken och den som skulle kunna passa befolkningen, dvs trenden måste vara "trendig" men användbar i det vardagliga livet. 
En Fashion Babe - passionerad, intelligent och ambitiös. C'est moi. I min egen kollektion BellaCouture försöker jag att skapa kvinnliga och klassiska plagg som är chic och har en touch av Haute Couture. Den här mixen ser man inte alltid på gatorna, men det är min stil och jag tror att klassiska och kvinnliga designs alltid kommer att komma tillbaka i tend - och om inte här, då i Paris! Och dit hoppas jag att jag ska flytta en dag efter att jag har tagit min student. 
Bise Bella xx


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellacouture.blogg.se

Hej! Här på min blogg får du reda på allt som intresserar mig, dvs mode, design, inredning, lifestyle och la savoir-vivre à la parisienne! Bise, Bella xx

RSS 2.0