Fika med stil

Stockholm brukar kallas för "nordens Venedig" och detta statement kan jag hålla med. Stockholm är otrolig vacker, gammal arkitektur och direkt vid Östersjön. Åt andra sidan kan man tycka att Stockholm likar Paris, då det är nordens modemetropol, det finnas massa svenska kända designer (Odd Molly, Tiger of Sweden, Filippa K) och tusentals mysiga kafeer. Jag tror att alla dess egenskaper som Stockholm har genemsam med Venedig och Paris är anledningen till att jag älskar och trivs i min hemstad (även om Praris är min absoluta favorit stad). 
 
Att kombinara chic och mysig fungerar jätte bra, framförallt på helgarna. 
Idag var jag ute med min mamma tog en lång promenad och gick sedan till ett mysigt litet Café vid närheten av Stureplan. Som alltid dricker jag en Latté. Gud, jag tror att jag har blivit addiccted! Trots att vädredt inte är super bra och man helst vill ha på sig mjukis kläder, väljer jag alltid något som ser chic ut, men vart jag trivs i. Idag blev det mina favorit jeans av Hilfinger demin, Aigle boots i svart, en svart kofta av Zara och en ljusrosa vintage spets blus av BellaCouture. 
 
Ett tipps av mig till dem som älskar Shopping för bra priser lika mycket som jag är att passa på rean nu! Hollister, Odd Molly, Matilde, Hilfinger, Zara och mycket mer! 
Och till alla Fashionistas: Ta en titt på min tumblr: http://parisienne2.tumblr.com
Bise Bella


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellacouture.blogg.se

Hej! Här på min blogg får du reda på allt som intresserar mig, dvs mode, design, inredning, lifestyle och la savoir-vivre à la parisienne! Bise, Bella xx

RSS 2.0