SS 13

Verkligen, ni vet inte hur mycket jag har längtat till att de nya kollektionerna skulle komma! Framförallt Marc by Marc Jacobs Accessoire kollektion. Väskor behåller deras klassiska form, men nu finns dem i underbara ljusa färger, helt perfekt till våren. Jag själv har hållit ett öka på ett par underbara modeller, som ni kan se på fotot. Den rosa väskan är hur snygg som helst, har en bra storlek för shoppingrundor i stan eller för att vara en praktisk liten väska man alltid kan ta med sig på weekend resor. Färgen är lätt att kombinera och passar perfekt till beige, vit, marinblå och andra pastellfärger som nu är populära under ss13.
Dessutom är Ida Sjöstedts och By Madeleine Birgers kollektion unika. Ida Sjöstedts kollektion är full av energi och har en magisk touch. Kläderna i de ljusa toner, ut av de lätta materialen med den fina silhouetten dem skapar förstärker längtan efter våren. Man vill äntligen börja ha på sig lätta kläder, kjolar, klänningar och ballerina skor. För mig gäller det nu att spara så att jag kan köpa mig en sådan underbar klänning av Ida Sjöstedt som kommer att låter mig känna som Blair i Gossip Girl. ;)
By Madeleine Birger kollektionen är väldig dynamisk. Här gäller Color-blocking. Starka färger som orange, pink och gult kombineras i deras olika looks och kläderna har enkla och raka former. Accessoirer och mönster peppar upp looken, fast egentligen är färgerna i sig redan en eye-catcher, framförallt här i Sverige!
Bise Bella xx


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellacouture.blogg.se

Hej! Här på min blogg får du reda på allt som intresserar mig, dvs mode, design, inredning, lifestyle och la savoir-vivre à la parisienne! Bise, Bella xx

RSS 2.0