Paris mon amour

 
Som ni särkert har märkt så älskar jag Paris! Sen två år tillbaka har jag alltid över min födelsedag spenderat en till två veckor i denna underbara stad. Jag har då bott på ett litet hotel i arrondissement no. 9, nära Operan. Ett helt underbart läge om man snabbt vill ta sig till Primtemps, Lafayette och de andra lyxiga butiker. Runt l'Opéra hittar man även många mysiga caféer, vart man perfekt kan ta en liten paus och dricka en café au lait. 
Jag älskar också att bara kunna promenera runt i Paris, sammla intryck, föntershoppa, njuta av atmosfären och betrakta alla parisiennes och deras underbara stil. Ni kan inte fårstå hur inspirerande det är att bara gå runt. Längs Seine finnst det nästan varje dag en liten bokmarkad. Här man kan köpa gamla klassiker samt upplag från Vogue och andra antiks saker. Om man passerar ev av broarna som leder till la rive gauche landar man i mitt älskade Quatier Latin. Ett mycket bohemiskt område med massor av underbara caféer, restauranger och butiker.
 
Idag kommer jag att ha på mig en bouclé kajav från Hilfiger, mörka jeans från Guess, svarta ballerinaskor och min svarta Mulberry alexa. Min outfit idag är oerhört franskt-ispirerat och passar perfekt till min stämning. Looken är chic och sophistikerat, men verkar dock inte overdone. Bilder på min outfit kommer jag att lägga upp senare idag. Inspiration hat jag hittat i den nya H&M katalogen och i "Parisienne Chic", en stilguid från Inés de la Fressange . 
Bise Bella xx 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellacouture.blogg.se

Hej! Här på min blogg får du reda på allt som intresserar mig, dvs mode, design, inredning, lifestyle och la savoir-vivre à la parisienne! Bise, Bella xx

RSS 2.0