Sophisticated and chic

Jag har alltid sett upp till den franska stilen, på grund av att den verkade så okomplicerat, elegant, feminin och chic. Les parisienne som promenerar runt på Champs-Élysée är perfekta spegelbilden till Vogue, modevärldens bibel. Deras stil beskrivs ofta med en tidslös elegans. Skräddarsytt och klassiskt på dagen och feminin och förförisk på kvällen.
Svart och vitt är klassiska färger och är dominerande i den franska stilen.
På denna fotoshooting hade jag på mig ett spetslinne i beige från bershka, ein svart midjeförsedd skjol från H&M och ett par bruna cateye solglasögon från vogue eyewear. Jag tycker verkligen den är looken har en fransk och klassisk touch. Jag kännde mig elegant och feminin och skulle passa in perfekt i Paris' hjärta. 
Bise Bella xx
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bellacouture.blogg.se

Hej! Här på min blogg får du reda på allt som intresserar mig, dvs mode, design, inredning, lifestyle och la savoir-vivre à la parisienne! Bise, Bella xx

RSS 2.0